Via Rhona-από το Lavours στη Γενεύη

Ιούλιος 2024.

Καλημέρα από το Lavours (το ποιο;;;) κάπου στις όχθες του Ροδανού. Τρίτη ημέρα ποδηλασίας στον Γαλλικό Ροδανό, τρίτη ημέρα καλοκαιρίας (ασυνήθιστο για την περιοχή!) και είμαστε έτοιμες για αναχώρηση.

Φορτώσαμε, καβαλάμε και φεύγουμε!Στο δρόμο το ποτάμι είναι γεμάτο νούφαρα!Ο ποδηλατόδρομος είναι σκιερός, πολύ σημαντικό μέσα στη μεσημερινή ζέστη και την υγρασία και σχετικά ομαλός.

Το ποτάμι είναι πανέμορφο!

Πλησιάζουμε στο Seysselle, ένα γραφικό, παραποτάμιο χωριό, που θα κάνουμε το μεσημερινό μας διάλλειμα.

Γεια σου ρε ποδηλάτισσα, καραμπουζουκλού (what???)

Όταν κάνεις ποδήλατο δίπλα στο ποτάμι, το πιο συνηθισμένο θέαμα είναι οι γέφυρες, τις οποίες περνάμε πέρα-δώθε. Το να φωτογραφίζεις γέφυρες στα ποτάμια είναι σαν να κομίζεις γλαύκας εις Αθήναν -το τερμάτισα τώρα!

Έτσι, για να ξέρουμε, πού βρισκόμαστε:

ξγηξγηξφγξ

 

 

 

Seysselle

Colorful décor as everywhere

Και τσούκου-τσούκου φθάσαμε στη Γενεύη, βρήκαμε την τρώγλη που θα διανυκετρεύμε (απερίγραπτο, δεν βάζω καν φωτογραφιά), κάναμε ντουσάκι και φύγαμε για down town, να αντριχιάσουμε βλέποντας το Jet d’eau.

Ώρα για wiki-knowledge:

Το λευκό του λοφίο του Jet d’Eau  υψώνεται 140 μέτρα πάνω από τα νερά της λίμνης Leman. Κάθε βράδυ το κλείνουν και κάθε πρωί το ανάβουν ειδικοί φροντιστές του ορόσημου της Γενεύης, που ξεκίνησε την καριέρα τπιν πάνω από 100 χρόνια σαν “εξάτμιση” του υδροηλεκτρικλού εργοστάσιου στο le Coulouvrenière που εκμεταλλευόταν τη ροή του Ροδανού.

Το πρόβλημα ήταν ότι τη νύχτα, όταν οι τεχνίτες σταμάτησαν τη δουλειά, η υπερβολική συσσώρευση πίεσης στο σύστημα σήμαινε ότι οι μηχανικοί της Coulouvrenière έπρεπε να βιαστούν να σταματήσουν τις αντλίες μία προς μία. Σύντομα προστέθηκε μια βαλβίδα ασφαλείας για τον έλεγχο της πίεσης – και αυτό εκτόξευσε τον περίφημο πίδακα νερού στον ουρανό. Αυτό το έμβλημα της πόλης γεννήθηκε έτσι από ένα τεχνικό πρόβλημα. Εκείνη την εποχή, ο πίδακας είχε ύψος μόλις 30 μέτρα και εξερράγη μόνο το βράδυ στη μία πλευρά του εργοστασίου.

 

Το Jet d’Eau δεν είναι αυτόματο. Κάθε πρωί ένας επιστάτης πατάει ένα κουμπί για να το ενεργοποιήσει. Με το χέρι στα χειριστήρια και το βλέμμα στον καιρό, ο επιστάτης επιβλέπει το αξιοθέατο μέχρι να απενεργοποιηθεί ξανά το βράδυ. Οι φροντιστές είναι συνταξιούχοι υπάλληλοι της SIG που προσφέρονται εθελοντικά και πληρώνονται για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Είναι έτοιμοι να τερματίσουν τη λειτουργία του συστήματος σε δύο περιπτώσεις: Εάν φυσά άνεμος, ο πίδακας απενεργοποιείται μόλις οι πρώτες σταγόνες εκτοξευθούν στα σκάφη ή στην προκυμαία. Όταν η θερμοκρασία πέσει στο σημείο πήξης, ο πίδακας σταματά για να αποτρέψει τα σταγονίδια νερού του να καλύπτουν τους διαδρόμους σε ένα ολισθηρό φύλλο πάγου.

 

 

ξφη

 

 

ξφη

 

 

 

 

 

 

 

γηφξ

 

 

 

 

γηξξ

 

 

 

φγξ

 

 

 

 

ξφ

 

 

 

 

 

ξ

 

 

 

 

η

 

 

 

ηγξ

 

 

 

 

ξφγηξ

 

 

 

 

 

 

ξηγξ